perjantai 23. syyskuuta 2016

Viimeinen tokon jatkokurssi

Tiistaina käytiin viimeistä kertaa tokon jatkokurssilla. Olen erittäin tyytyväinen Koirakoulu Napakan tokokursseihin. Kehityttiin ihan hulluna ja tästä on hyvä jatkaa treenaamista. Suosittelen!

Treenailtiin taas noutokapulan pitoa. Kotona olen monena iltana herätellyt Aadan kiinnostusta kapulaa kohtaan leikkimällä sen kanssa. Tavoitteena on, että Aada tarttuu kapulaan niin innokkaasti, että se lähtee vetämään kapulaa minun käsistäni. Ollaan onnistuttu siinä hyvin ja seuraavaksi edetään niin, että pyydän Aadaa istumaan eteeni ja jatketaan siitä noutokapulan pidon vahvistamista. Pointtina harjoituksissa on se, että Aada ei saa tiputtaa kapulaa, kun minä siihen kosken. Aadan pitää luovuttaa kapula vasta sitten, kun minä sitä pyydän.

Jotkut painot korvanpäihin, kiitos.
Luoksetuloa harjoiltetiin myös. Siinäpä ei sen kummempaa. Opetan Aadaa tulemaan luoksetulossa sivulle takakautta kiertäen. Takaa kiertoa pitää treenata lisää. Ja minun pitää jättää ylimääräiset pakkoliikkeet (taputus, kumartelu ja muu turha diipadaapa) pois. ;)

Liikkeestä seisomaan jääminen on meillä tällä hetkellä kivasti hallinnassa, olen siitä hyvin ylpeä! Aada on alkanut ennakoimaan, milloin pääsee takapalkalle, joten sain neuvoksi harjoitella yllätyksellisempää palkkausta. Eli vapautan takapalkalle ihan milloin vaan.


Tokon treenaaminen jatkuu tästä lähtien kotona (miulla onkin jo pari liikettä mielessä, mihin seuraavaksi voisin panostaa lisää) ja katselen sillä silmällä paikallisten seurojen sivuja, jos tulisi jossain välissä mahdollisuus hakea pienryhmään. Ehdottomasti haluan jatkaa tätä, hurahdin tokoon ihan täysin.

Meiltä ei näköjään tekeminen lopu tähän, nimittäin lokakuussa starttaa agilityn jatkokurssi. Ihan parasta! :) 2.10. alkaa teoriatunnilla ja 16.10. lähtien treenataan koiran kanssa viikottain joulukuun puoleen väliin asti. Aada tulee olemaan niin innoissaan tästä! :D Voin vaan kuvitella taas sitä hökeltämisen määrää, kun ekaa kertaa mennään hallille..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti